sunnuntai 8. tammikuuta 2017

Kielikursseja ja asuntojuttuja

Tänään olen tutustunut käytännön asioihin uudessa asunnossani. Mulla on siis kaksi kämppistä, jotka ovat auttaneet talon tavoille. Molemmat täällä asuvat ihmiset ovat todella mukavia, eli ei valittamista!

Asunnossa on muutama erikoisuus, jota en aivan ymmärrä. Esimerkiksi huoneiden lämmityssysteemi on hieman kummallinen, enkä oikein täysin tajunnut kun mulle selitettiin miten se toimii. Sen mä tiedän että pitää painaa erilaisia nappeja riippuen mitä huonetta haluaa lämmittää ja nuolinäppäimillä säätää lämpöä. Tosin sitä en tiedä, että mikä niistä namiskoista on mun huone. Luojan kiitos kämppis pelasti mut taas ja laittoi lämmöt päälle!

Mun huoneeni on suhteellisen iso ja lämpenee hitaasti; tämä oli siis tyhjänä ja aivan kylmillään kun tulin. Kuvaa en nyt taida ottaa mutta eipä siitä olisikaan erottanut huoneen kokoa. Sen verran voin sanoa että tää on mun Suomen asunnon yhdistetyn olohuone-keittiön alueen kokoinen.

Huomenna mun pitäisi osautua kielikurssia järjestävälle koululle aamuyhdeksältä. Onnekseni tiedän erään toisenkin suomalaisen jonka kanssa sitten nähdään yhdellä asemalla ja mennään siitä sitten yhdessä opiskelemaan saksaa. Mun täytyy kyllä varata matkustamiseen aikaa, sillä en todellakaan halua olla myöhässä tunnilta.

Huomenna käyn myös moikkaamassa Saksan yhteyshenkilöitäni heidän toimistollaan. Vähän jo etukäteen jännittää tavata heidät, vaikka ollaanhan me Skypetelty ja viestitelty aika ajoin.

Tämä ei nyt kyllä liity mitenkään mihinkään, mutta olen täyttänyt täällä ollessani jo pari ristikkoa. Tää on joku perinnejuttu; mä täyttelen aina kryptoja kun olen ulkomailla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti